pondělí 17. září 2012

Zpěvavé léto: Není přání jako přání, Sestra, Černočerná tma


Tentokrát to udělám jinak. Rozhodla jsem se publikovat svůj krátký názor a písničky k více knihám v jednom článku, tak snad to zvládnete.

Projekt vymyslela Syki. Seznam mých přečtených knih s odkazy na příslušné články najdete po kliknutí sem.

NENÍ PŘÁNÍ JAKO PŘÁNÍ

Zdroj: kosmas.cz
Název: Není přání jako přání
Autorka: Alexandra Potter
Mé hodnocení: 3 a půl hvězdičky

Příběh o ženě, které ne zrovna vychází plány tak, jak by si představovala a (šťastnou?) náhodou či spíše řízením osudu se potká s osobou, která jí její problémy pomůže vyřešit celkem kouzelným způsobem. Knížka mě zaujala svou obálkou v jemných, pastelových a veselých barvách a anotací, slibující silnou ženu a vtipný příběh s pořádnou porcí romantiky. Spolu s hrdinkou zjistíme, že nic není takové, jak se zdá a člověk by si měl dávat na svá přání pozor. Co vy víte, možná by se vám mohly i splnit. ;) Myslím že přesně to, co jsem čekala jsem i dostala, takže mně se příběh moc líbil, ale znovu si jej už pravděpodobně nebudu chtít číst a vzpomínky z příběhu této knihy rychle mizí.

Dlouho jsem netušila, jakou písničku knize přiřadit, rozhodla jsem se nakonec pro Home od Chrise Daughtyho. Konečné vyznění příběhu tenhle song podle mého vystihuje, a možná to je v jistém smyslu SPOILER, proto nepouštět, pokud jste knihu nečetli. Příjemný poslech!






SESTRA

Zdroj: kosmas.cz
Název: Sestra
Autorka: Rosamund Luptonová
Mé hodnocení: 5 hvězdiček

Neuvěřitelně emotivní a silná kniha, pojednávající o sesterské lásce a tom, že naděje umírá až jako poslední.

Setkáme se zde opravdu se zajímavými charaktery postav, které se v průběhu děje vyvíjejí, mění se jejich názory a chovají se logicky vzhledem k nátuře, kterou jim autorka přisoudila. Určitě stojí za přečtení, i když jsem nejednou během četby dala průchod svým emocím.

Bylo opravdu těžké pro tuhle knihu zvolit nějakou skladbu, nakonec zelenou dostala píseň My Wish (Rascall Flatts). Skvěle vyjadřuje již zmíněnou sesterskou lásku a starost o tu druhou. A taky jsem nechtěla pomocí songu prozrazovat nic z děje.








ČERNOČERNÁ TMA

Zdroj: databazeknih.cz
Název: Černočerná tma
Autor: Stephen King
Hodnocení: 5 hvězdiček

Opravdu povedené čtyři povídky z pera krále hororu a temných příběhů. Jak slibuje anotace, "nikdy si nemůžete být jistí, co vaši nejbližší můžou skrývat" a odhaluje temnou část v každém z nás.

Mrazilo mě na těch správných místech a od Kinga si určitě ještě něco přečtu. Zatím jsem měla čest jen s Dlouhým pochodem, který mi rovněž vyrazil dech.

Zvolená písnička skvěle (a vzhledem ke zjištění hlavní postavy, co je její manžel zač tak trochu ironicky) sedí k poslední povídce, zařazené v knize - Dokonalé manželství.


Stand by Your Man by The Real Tuesday Weld.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Každý komentář čtu a moc potěší! Díky, že se mnou sdílíte svůj názor. :)