neděle 5. července 2015

O nepotřebných věcech - RECENZE /audiokniha/

V loňském roce jsem zavítala vůbec poprvé na veletrh Svět knihy a odnesla jsem si odtamtud spoustu zážitků, mezi nimiž byla i má účast na autorském čtení pana Arnošta Goldflama. Zážitek to byl skutečně prvotřídní, celá místnost se během jeho projevu skvěle bavila a když jsem nedávno dostala milou nabídku vybrat si k recenzi některý z titulů, dostupných na portále audioteka.cz, zvolila jsem si na základě předchozích zkušeností krátkou sbírku pohádek právě od pana Goldflama.

Každá z nich pojednává o nepotřebné věci svým zvláštním způsobem a mnohdy při poslechu člověk jen tají dech a domýšlí si souvislosti v pozadí. Proč se zrovna z této věci stala věc nepotřebná? Rozuzlení nás mnohdy překvapí. Líbilo se mi, že se v příbězích zamýšlí třeba i nad domnělými odpadky - napadlo by vás zeptat se majitelky zahrady na podivné bedny s jablečnými ohryzky, které tam skladuje?

Přesně v těchto maličkostech je krása celé sbírky. Lehkost a příjemný humor, s jakým nám autor předkládá jednotlivé příhody je velmi vítaným osvěžením, díky kterému jsem se usmívala při poslechu téměř neustále. Je zajímavé si zase jednou uvědomit, že co pro jednoho je stará, ošklivá a zbytečná věc, pro jiného mohla být celý svět a možná se jí nevzdal úplně dobrovolně.

Úkolu namluvit audioknihu se ujal samotný Arnošt Goldflam a podle mého nemohli zvolit lépe. Přesně ví, co si příběhy v kterém okamžiku žádají a po poslechu věřím tomu, že vypravěč dokáže celý děj pozvednout do neskutečných výšin, či jej naopak úplně shodit. Jsem moc ráda, že v tomto případě se jedná o první možnost.

Pohádky v sobě mají obsahovat morální poučení a mám pocit, že sbírka O nepotřebných věcech tohle kritérium bezpochyby splňuje. Proto si myslím, že si z audioknihy něco odnese snad úplně každý. Určitě stojí za tu hodinku a dvě minuty poslechnutí.

Mé první setkání s audioknihou mě tedy určitě navnadilo na další. Vždyť co jiného můžete číst, když vaříte, stojíte v přecpaném autobusu nebo vyrazíte běhat?

Dávám 5 hvězdiček. Titul je pak možné najít TADY.

Jako moc milý se mi zdá i fakt, že se u titulu odkazuje nadační fond Českého rozhlasu, který za vytvořením audioknihy stojí, na pomoc organizaci Světluška a právě tu skvělou možnost číst uchem.


Mějte se krásně a často poslouchejte! :)

Vexa


Za audioknihu, poskytnutou k recenzi mohokrát děkuji portálu audioteka.cz, moc si toho vážím.

1 komentář:

  1. ahoj Vexo. Tvoje recenze nám byla doporučena Audiotékou.cz. Dovolili jsme si ji nasdílet na Facebook na stránky komunity "Recenze knih a audioknih". Máš-li zájem, můžeš na těchto stránkách publikovat svoje recenze, nasdílíme je pak na Timeline stránek. Děkujeme. Správce stránek Honza Šik

    OdpovědětVymazat

Každý komentář čtu a moc potěší! Díky, že se mnou sdílíte svůj názor. :)